سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

با خاطرات دردناک تعطیلات سال گذشته خود چه کنیم؟

با خاطرات دردناک تعطیلات سال گذشته خود چه کنیم؟

فراموش کردن خاطرات دردناک گذشته

امتیاز کلیدی

.ما خاطرات زیادی از این بیماری همه گیر داریم که می تواند طاقت فرسا باشد

.خوب است و از نظر عاطفی سالم است که سعی نکنید همه خاطرات مربوط به همه گیری را یکجا پردازش کنید.

.تقسیم بندی مهارتی است برای متمایز کردن خاطرات و احساسات و جلوگیری از تداخل آنها در عملکرد ما.

پای کدو تنبل در فر است و این آن را رسمی می کند: فصل تعطیلات آغاز شده است. به طور معمول در این زمان از سال، من دو قطعه همیشه سبز را بازنشر می کنم –

یکی در مورد پیمایش پویایی های پیچیده خانواده در مجالس تعطیلات و دیگری در مورد اینکه مطمئن شویم زمانی برای خودمان پیدا می کنیم تا در مورد سال گذشته فکر کنیم

و در میان عجله و استرس تعطیلات احساس آرامش کنیم.یک ثانیه صبر کن آیا این امکان وجود دارد، بازتابی مسالمت آمیز در سال ۲۰۲۱؟

چرا یادآوری خاطرات در یک بیماری همه گیر سخت است؟

پیشنهاد صرف “به گذشته نگاه کنید و به سال فکر کنید” یا کلمات “آخرین روز شکرگزاری” یا “تعطیلات” ممکن است قبلاً تصاویری فوری در ذهن شما ایجاد کرده باشد و

آبشاری از ناراحتی را از یک مکان عمیق به راه انداخته باشد. آیا این حیرت آور نیست که چند کلمه می تواند بر سیستم عصبی ما تأثیر بگذارد؟

از آنجایی که پس از گذشت تقریباً دو سال از همه‌گیری، زندگی به آرامی به ما باز می‌گردد، ممکن است در مواجهه با آنچه قبلاً تحمل کرده‌ایم و از دست داده‌ایم سخت‌تر از زمانی که

در حال گذراندن آن بودیم، باشیم.دلیل خوبی برای آن وجود دارد. ما نمی توانیم در همان زمان زنده بمانیم و پردازش کنیم. این طور نیست که ما ساخته شده ایم.

در موقعیت‌های استرس‌زا، نحوه کار، تجربیات و خاطرات مغز انسان برای بعد ذخیره می‌شود، اما به راحتی توسط یک کلمه یا یک شی که فوراً ما را از برنامه مقابله با خلبان خودکار خارج می‌کند،

پیدا می‌شود یا تحریک می‌شود.حتی تنها باز کردن آن در، به ذهن شما اجازه می‌دهد تا به چیزی که ممکن است ایمن بسته شده است برگردد، و باد زوزه‌آمیز آسیب‌پذیری و عدم اطمینان

از زندگی‌های قبل از واکسن ما به سمت ما می‌آید.احساس گیر افتادن در جای خود، درد شدید انزوا، قفل شدن و دور هم جمع نشدن برای تعطیلات، اشتیاق برای دیدن و در آغوش گرفتن

آنهایی که دوستشان داریم، ترس از کووید، غم از دست دادنمان، غرش، باد.تونل همه‌گیری – همه چیزهایی که اشتیاق ما به زندگی قدیمی‌مان را سوراخ می‌کند،

زیرا می‌دانیم که نمی‌توانیم آن‌ها را داشته باشیم.و از آنجایی که ما در یک موج دیگر COVID-19 هستیم، می دانیم که این تجربیات اشتیاق و از دست دادن تمام نشده است، اما ممکن است

نگاه کردن به گذشته و دیدن نسخه های قبلی از نقطه نظر تا حدودی ایمن تر آسیب زا باشد.

به جای شادی خاطرات سال‌های دیگر، می‌توانیم مانند آهویی در چراغ‌های جلوی خاطرات خود در این فصل تعطیلات احساس کنیم. بله، چیزی که وقتی از آن در عبور می‌کنیم، می‌بینیم،

لحظاتی است که قبلاً در آن زندگی کرده‌ایم  از آنها جان سالم به در برده‌ایم اما این به معنای لعنتی برای سیستم عصبی ما نیست.

وقتی خاطرات به سمت ما می پرند، اصلا شبیه خاطره به نظر نمی رسند. آنها به نظر بسیار حاضر هستند.

اگر ذهن ما برای همراهی با تصاویر سال گذشته زیرنویس می نوشت، ممکن است چیزی شبیه به این باشد: «خیلی زیاد است. من نمی توانم.»

می‌توانیم آن احساسات را همانطور که در گذشته پیشنهاد کرده‌ام، با استفاده از «قلم‌های قرمز» خود برای بازنویسی زیرنویس‌ها ویرایش کنیم، و آن‌ها را به اندازه‌ای قابل زندگی‌تر تقسیم کنیم:

«الان نمی‌توانم این کار را انجام دهم، و این اشکالی ندارد. ” یا، «این الان برای من خیلی زیاد است، و این اشکالی ندارد. یا، “من این احساس را دارم که “این برای من خیلی زیاد است” و این اشکالی ندارد.”

همه اینها گزینه های خوبی خواهند بود به خصوص اگر در حال حاضر این احساسات را دارید. با برداشتن یک قدم جلوتر، می‌توانیم از چیزی حتی قدرتمندتر از عزم خود استفاده کنیم.

یک قلم قرمز حجم عظیمی از عقب ماندگی های عاطفی را دریافت کرد.

 

فراموش کردن خاطرات دردناک گذشته

با خاطرات دردناک تعطیلات سال گذشته خود چه کنیم؟

با افکار و خاطراتی که بر ما غلبه می کنند، بر ما غلبه می کنند و ما را سرگردان و بی حوصله می گذارند، چه کنیم؟

پاسخ کوتاه یک کلمه طولانی است: تقسیم بندی.

وقتی یک احساس شدید داریم که ما را تهدید می کند – به داشتن جایی برای آن کمک می کند.

تقسیم بندی یک مهارت مهم هوش هیجانی است

مفهوم ساده است – به نوعی ترکیبی از دو چیز است. اولین مورد معادل احساسی داشتن مکانی برای گذاشتن کلیدهایتان است.

درست همانطور که داشتن مکانی برای قرار دادن کلیدهای شما تضمین نمی کند که آنها را در آنجا قرار می دهیم، به احتمال زیاد آنها را در مکانی تعیین شده برای آنها قرار می دهیم.

بخش دوم تقسیم‌بندی این است که شما را قادر می‌سازد با عدم نیاز به چند کار بهتر عمل کنید و در عوض آزاد باشید تا روی یک چیز در یک زمان تمرکز کنید.

تصور کنید که در طول روز قدم می زنید و مجبور هستید همیشه کلید یا سایر اشیاء مهم خود را نگه دارید. چه کاری می توانستید انجام دهید؟

ما می‌توانیم از تقسیم‌بندی برای مدیریت سال تعطیلات خود در بررسی احساسات استفاده کنیم، زیرا ایده‌های زیاد در مورد چرخش ما را ناکارآمد می‌کند.

یافتن مکانی برای آن تجربیات و خاطرات سخت به این معنی است که ما در حالی که آن ها را در آغوش خسته خود نگه داشته ایم، در دنیا سیر نمی کنیم.

با در نظر گرفتن ایده تقسیم‌بندی، می‌توانیم یک جعبه، واقعاً مجموعه‌ای از جعبه‌ها را تجسم کنیم تا احساسات یا خاطراتی را در آن قرار دهیم که خیلی سخت،

سخت، یا چیزهایی هستند که ما هنوز آماده پردازش آنها نیستیم.

برای روشن بودن، این استراتژی‌های زیر به آنچه که ما ممکن است به عنوان تروما با حروف کوچک «t» فکر کنیم کمک می‌کند. برای کسانی که دچار اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) هستند،

لطفاً بدانید که مداخلات بسیار مؤثری برای رنج شما وجود دارد و می توانید از متخصص کمک بگیرید.

نحوه استفاده از Compartmentalization هنگامی که حافظه ها ظاهر می شوند

بنابراین، ادامه دهید و آن را امتحان کنید. شروع به نام گذاری جعبه ها کنید. قدرت در نامگذاری ساده جعبه وجود دارد. به اهمیت آن گرایش دارد، بنابراین شما مجبور نیستید. در اینجا برخی از من هستند.

چیزهایی که من نمی فهمم

چیزهایی که فکر کردن به آنها خیلی سخت است

چیزهایی که نمی توانم تغییر دهم

واقعا چیزهای غم انگیز

چیزهایی که از دست داده ام

چیزهای ناتمام

افراد منظم می دانند که داشتن مکانی برای چیزها کمک می کند. اما با چیزهایی که جایی برای آنها نیست چه کنیم؟ برای آن‌ها هم یک جعبه درست کنید:

چیزهایی که هنوز حتی نمی‌توانم آنها را دسته‌بندی کنم.

می‌دانم که دارم بیش از حد ساده‌سازی می‌کنم و تقسیم‌بندی همه مشکلات ما را حل نمی‌کند، اما می‌تواند به اندازه کافی برای کاهش فشار و رنج ما از مدیریت هر روز کمک کند.

داشتن تصویری در ذهن برای متمایز کردن تجربیاتمان به ما کمک می‌کند تا تجربیات خود را گذشته، حال، آینده، مجموعه ۳۶۰ درجه‌ای از خاطرات،

مدام روی زمین نریزیم و احساس کنیم که وابسته به آن‌ها هستیم تا سعی کنیم آنها و خودمان را درک کنیم.

زمان. در عوض، ما محفظه می سازیم.

فراموش کردن خاطرات دردناک گذشته

آیا مرتب‌سازی تضمین می‌کند که این افکار، احساسات و تصاویر سخت بر روی Tupperware محکم بمانند؟

خیر.اما، زمانی که این تصاویر بلند می شوند و به جای تلاش برای پردازش و حل آنها در سالن های ذهن شما پرسه می زنند، می توانیم آنها را به جایی که به آنها تعلق دارند هدایت کنیم.

با نگاه کردن به تصاویر – چه در ذهنمان یا آن دسته از آیفون‌های انتخابی فقط برای ما(!) به یاد داشته باشیم که سال گذشته ممکن است احساس غمگینی کنیم و بخواهیم دور شویم که خوب است.

اضطرابی که ما احساس کرده ایم قابل درک است اما مفید نیست. چرخش مکرر به این مهارت تقسیم‌بندی به ما این امکان را می‌دهد که برخی از قسمت‌های مغز را ساکت کنیم،

در حالی که سایر بخش‌هایی که بیشتر مورد نیاز هستند می‌توانند قدم به جلو بگذارند. اینطور نیست که خاطرات ناراحت کننده مهم نباشند، اما در آن لحظه برای ما مهم نیستند.

احساسات ما سعی نمی کنند ما را دستکاری کنند، آنها پاسخ های برنامه ریزی شده ما هستند که اتفاق می افتد، اما ما باید تصمیم گیرنده باشیم که آیا چیزی در جعبه فوری قرار دارد یا جای دیگری.

با خاطرات دردناک تعطیلات سال گذشته خود چه کنیم؟

فراموش کردن خاطرات دردناک گذشته

نکاتی برای کاوش ایمن تر در حافظه

چه زمانی آن جعبه های تجربیات ذخیره شده را باز می کنیم؟ آیا آنها را باز می کنیم؟

هیچ حق یا باطلی جهانی وجود ندارد. هر زمان که برای ما مناسب باشد، آن زمان است. برخی از جعبه‌ها را ممکن است هرگز نخواهیم باز کنیم، و اگر برای ما مفید باشد،

خوب است. ما باید اعتماد کنیم که در این زمینه در دستان خود هستیم.

وقتی به آن خاطرات نگاه می‌کنیم، می‌توانیم به خودمان لطف و قدردانی کنیم که از پس خود برآمدیم و به خود یادآوری کنیم که این در گذشته است و اکنون اتفاق نمی‌افتد.

همچنین زمانی که به گذشته نگاه می کنید، به جهت گیری خود به زمان حال کمک می کند و مسیری از خرده ها را برای یافتن راه خود به زندگی که می شناسید باقی می گذارید.

در اینجا چند ایده برای نحوه انجام این کار وجود دارد:

آن جعبه‌ها را باز کنید، از آن مکان‌های دشوار بازدید کنید، اما بر اساس یک برنامه: نه فقط زمانی که وارد می‌شوند. به این ترتیب، آمادگی بیشتری دارید.

حتی قبل از اینکه آن «بازدید» را شروع کنید، برنامه‌ریزی کنید و تصمیم بگیرید که بعداً چه کاری انجام می‌دهید – شاید یک محدودیت زمانی و زنگ هشدار تعیین کنید،

از قبل هماهنگ کنید که یک دوست تماس بگیرد،تصمیم بگیرید که یک قطعه موسیقی برای گوش دادن، به بیرون در طبیعت بروید یا… نتفلیکس.

از خود بپرسید، وقتی آنجا هستید، به طور دوره ای، “این برای من خوب است یا برای من خوب نیست؟”

یک استراتژی مهم برای نزدیک نگه داشتن در هر زمان، بدانید که این کاوش‌ها اجباری نیستند و شما تصمیم‌گیرنده هستید. می توانید دوباره جعبه را ببندید و کنار بگذارید.

آیا باید احساساتی را که در جعبه هایمان می یابیم به اشتراک بگذاریم؟

گذراندن آن سفرها با هم، همدلی با یکدیگر، و به اشتراک گذاشتن آنچه می یابیم، ارتباطات ما را عمیق تر می کند و به بهبودی ما کمک می کند. با حرکت رو به جلو،

کارهای بیشتری برای پردازش وجود خواهد داشت.درهای ما به گذشته بیشتر باز خواهد شد. همراه با جعبه‌های چیزهای دشوار که در دست داریم، می‌توانیم به درمان همدیگر کمک کنیم –

شاهد آن خاطرات باشیم، نه لزوماً آنها را فراتر از آن معنا کنیم. با این حال، فقط در تایید مشترک آنها، ما به یکدیگر کمک خواهیم کرد تا از این سال بهبود پیدا کنند

و جا برای خاطرات جدید باز کنیم.

توسط
تومان