سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چرا بی دلیل احساس غم می کنیم؟

چرا بی دلیل ناراحت می شوم

چرا بی دلیل ناراحت می شوم؟ آیا افسردگی دارم؟

آیا بدون هیچ دلیل مشخصی ناراحت هستید؟ افزایش احساسات می تواند به عوامل محیطی ، انتخاب شیوه زندگی ، هورمون ها یا شرایط زمینه ای سلامت روان

مانند افسردگی یا اختلالات سازگاری بستگی داشته باشد. آیا افسردگی بدون اینکه خود بدانید طبیعی است؟ ممکن است از این که احساس غم می کنید یا خود معمول خود نیستید

غافل باشید اما ممکن است در حال حاضر افسردگی باشد.حقیقت این است که تشخیص وجود افسردگی دشوار است ، زیرا برای برخی ممکن است به سادگی به عنوان غم یا اندوه مشترک ظاهر شود.

از این گذشته ، افسردگی فقط احساسی نیست که از بین می رود.این یک تشخیص بالینی جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. غم نشانه افسردگی است و شاید یک اتفاق تدریجی باشد.

آیا غمگین بودن و ندانستن دلیل آن طبیعی است؟

طبیعی است که احساس ناراحتی کنید و حالا دلیل آن را بدانید. ممکن است خاطرات ریشه ای از دوران کودکی شما وجود داشته باشد یا احساسات دردناکی که سرکوب کرده اید

در افکار شما کمین کنند.دلایل زیادی وجود دارد که شما می توانید احساس ناراحتی کنید. این می تواند از دست دادن ، تغییر چشمگیر زندگی ، دل شکستگی ، مشکلات مالی یا

نگرانی در مورد سلامتی باشد.افراد دیگر ممکن است از زندگی خود راضی نباشند ، به همین دلیل احساس ناراحتی می کنند. اما وقتی فردی بیش از دو هفته احساس ناراحتی می کند

و این امر بر زندگی روزمره او تأثیر می گذارد ،ممکن است افسردگی باشد.

چرا بی دلیل احساس غم می کنیم؟

آیا غم و افسردگی یکسان است؟

اگرچه غم و افسردگی به جای یکدیگر استفاده می شوند ، اما یکسان نیستند. غم نشانه افسردگی است ، در حالی که افسردگی یک وضعیت سلامت روانی است.

غم بعد از یک تجربه منفی اتفاق می افتد و ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد و ممکن است خود به خود از بین برود. در حالی که افسردگی ممکن است دو هفته یا

بیشتر طول بکشد و باعث ناراحتی عمومی شود.

غم یک احساس کوتاه است ، ذهنی است ، واکنشی خاص است و تغییر موقتی خلق و خوی است. در عین حال ، افسردگی یک بیماری روانی مداوم است که زندگی شما را تغییر می دهد

و نیاز به تشخیص متخصص بهداشت روانی دارد. افسردگی می تواند بر روابط خانه ، محل کار یا مدرسه تأثیر بگذارد. اگر برای مدت طولانی ناراحت هستید ، ممکن است افسردگی باشد.

ممکن است افسرده باشید فقط نمی دانید

دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است احساس ناراحتی کنید و فقط آن را نمی دانید. شما ممکن است از علائم غافل باشید ، در انکار ، یا ممکن است علائم را با چیز دیگری اشتباه گرفته باشید.

دیگران ممکن است از علائم آگاه باشند اما نمی دانند که این اتفاق می افتد.

چرا بی دلیل ناراحت می شوم

دلایلی که نمی دانید افسرده شده اید

شما مدتی است افسرده شده اید و به نظر می رسد این احساسات برای شما طبیعی است. این امر به ویژه در مورد افرادی که از کودکی افسرده بوده اند صادق است.

همه افراد مبتلا به افسردگی ممکن است احساسات غم انگیزی نداشته باشند. برخی ممکن است فقط احساس خستگی کنند ، از دست دادن علاقه به فعالیت ها ، انرژی کم و تمرکز ضعیف را تجربه کنند.

علائم افسردگی ممکن است به آرامی ظاهر شوند و شما آنها را تشخیص ندهید.

شما احساسات خود را رد می کنید زیرا نمی خواهید اعتراف کنید که افسرده هستید ، زیرا ممکن است آن را نشانه ضعف تلقی کنید.

انواع مختلف افسردگی

آیا فکر می کنید افسردگی را تجربه می کنید؟ بلافاصله با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید. در راهنمای تشخیصی روانشناختی DSM-V نه دسته افسردگی وجود دارد:

اختلال افسردگی مداوم ، افسردگی اساسی ، افسردگی فصلی ، افسردگی شیدایی (یا اختلال دوقطبی) ، روان پریشی افسردگی ، افسردگی دوران بارداری ، افسردگی موقعیتی ،

افسردگی غیر معمول ، و اختلال نقص پیش از قاعدگی.

انواع مختلف افسردگی ذکر شده در بالا در علل ، علائم و روش درمان آنها متفاوت است. افسردگی بر همه افراد متفاوت تأثیر می گذارد. برخی ممکن است علائم بیشتری را تجربه کنند در حالی که

برخی دیگر ممکن است تجربه نکنند. اگر احساس غم و اندوه شما بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد ، مهم است که بلافاصله با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید.

 

چرا بی دلیل احساس غم می کنیم؟

علائم افسردگی که باید به دنبال آن باشید

گذشته از ناراحتی ، علائم رایج افسردگی چیست؟ اگر حداقل دو هفته این علائم زیر را احساس کرده اید ، فوراً به دنبال پشتیبانی باشید.

علائم افسردگی:

عصبانیت ، تحریک پذیری ، اضطراب ، آشفتگی و افزایش احساسات

کمبود انرژی فیزیکی یا خستگی

تغییر در الگوی غذا خوردن ، کاهش اشتها (همانطور که در تغییرات بدن مانند افزایش وزن یا کاهش وزن مشهود است)

مشکلات خواب (بی خوابی یا خواب بیش از حد)

احساس غم ، پوچی ، تنهایی ، ناامیدی یا بی ارزشی

گناه بیش از حد

از دست دادن علاقه به فعالیت ها و سرگرمی های قبلی

دردهای بدن بدون دلیل

مشکل تمرکز در محل کار یا مدرسه

ضعف حافظه ، تفکر و تصمیم گیری

کندی گفتار و حرکات بدنی

افکار خودزنی یا خودکشی

نکاتی در مورد مراقبت از سلامت روان هنگام ناراحتی

روانپزشکان و متخصصان سلامت روان یک رویکرد درمانی برای مدیریت افسردگی ایجاد کرده اند. با این حال ، جدا از درمان یا مشاوره ، شما همچنین باید نحوه مراقبت از سلامت روان خود را بیاموزید.

این نکات فقط برای افرادی که از افسردگی رنج می برند نیست ، بلکه برای کسانی است که احساس ناراحتی می کنند ، کسانی که از اضطراب رنج می برند و در آستانه سلامت روانی هستند.

ممکن است به دلیل اتفاقات ناخوشایند در زندگی ، گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی ناراحت شوید. اما آیا شما باید در این احساسات منفی زندگی کنید؟ نه! در اینجا نکاتی در مورد چگونگی افزایش سریع روحیه ،

نحوه مثبت اندیشی و مهمتر از همه یادگیری عشق به خود آورده شده است.

چرا بی دلیل ناراحت می شوم

برای پیاده روی سریع بروید

اگر می خواهید روحیه خود را بهبود بخشید یا انرژی خود را سریع افزایش دهید ، سریع قدم بزنید. می توانید با یک دوست یا یکی از عزیزان خود در اطراف بلوک قدم بزنید. حتی می توانید در مناظر بیرون

با مناظر عالی قدم بزنید تا ذهن خود را از هرگونه استرس پاک کنید. به همین دلیل است که برخی افراد دوست دارند برای رفتن به محل کار یا رفتن به خانه پیاده روی کنند زیرا به نظرشان آرامش می بخشد.

اگر پیاده روی را با دقت انجام دهید ، می تواند آرامش بخش تر باشد. به سادگی سرعت خود را کاهش دهید ، بر تنفس خود تمرکز کنید و بر روی هر قدمی که برمی دارید تمرکز کنید. البته ، ممکن است

گاهی اوقات ذهن شما سرگردان شود ، و این اشکالی ندارد. فقط روی قدم های خود تمرکز کنید.

چرا بی دلیل احساس غم می کنیم؟

با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید

صحبت با یکی از عزیزان یا یکی از اعضای خانواده به شما کمک می کند تا احساسات خود را مرتب کنید. حتی آنها توصیه نمی کنند ؛ اگر ناراحت هستید با کسی صحبت کنید گاهی اوقات ،

اگر علائم افسردگی را احساس می کنید ، فقط بیان احساسات خود خوب است. دوستان و خانواده شما می توانند در صورت نیاز به شما حمایت کنند. این بهترین احساس دنیاست که بدانید

تنها نیستید و اگر احساس ناراحتی می کنید می توانید با کسی صحبت کنید.

لیستی از چیزهایی که برای آنها سپاسگزار هستید تهیه کنید

تهیه فهرستی از چیزهایی که از آنها سپاسگزار هستید یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می کند همه چیز را در چشم انداز قرار دهید. گاهی اوقات ، ما از چیزهای بد اطرافمان غرق

می شویم که تمایل داریم نعمت هایی را که باید از آنها سپاسگزار باشیم فراموش کنیم. تهیه یک لیست قدردانی به شما یادآوری می کند که شما در زندگی خود درست عمل می کنید و دلایل زیادی

برای شاد بودن وجود دارد.

از داشته های خود سپاسگزار باشید زیرا دیگران نعمت هایی هستند که نمی شناسید. سپاسگزار سقف بالای سر خود ، هدیه خانواده ، سلامتی و داشتن شغل باشید. چیزهایی دارید که

باید از آنها سپاسگزار باشید و چیزها را بدیهی نمی دانید.

به خودتان استراحت دهید

خودتان را زیاد کار نکنید و به خودتان استراحت دهید. گاهی اوقات ندانستن نحوه تفریح ​​دلیل غمگین شدن یک فرد است. با یک دوست سرگرم شوید ، بیرون بروید ، به طبیعت گردی بروید ، استراحت کنید ،

به ماساژ بروید و خود را نوازش کنید.

زندگی با وجود تعهدات ، مسئولیت ها و فشارها همانطور که هست استرس زا است. اما آیا باید زندگی پر استرس داشته باشید؟ نه! موهای خود را رها کنید ، تمام روز را به فکر مشکلات خود نگذارید ،

با یک دوست سرگرم شوید و از زندگی لذت ببرید. ما فقط یکبار زندگی می کنیم. آیا واقعاً می خواهید بیشتر روزهای خود را با غم و اندوه بگذرانید؟ زندگی زیباست ، شما هم همینطور!

چرا بی دلیل ناراحت می شوم

قدر چیزهای کوچک زندگی را بدانید

شما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید چگونه چیزی مانند نگرانی بیش از حد می تواند تغییرات بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. شما شگفت زده خواهید شد که چقدر چیزهای کوچک زندگی می تواند

شما را خوشحال کند. اندکی نور خورشید ، بازی با حیوان خانگی خود ، بوییدن هوای تازه ، نگاه به ستاره یا گوش دادن به آواز پرندگان می تواند شما را فوراً خوشحال کند. همه اینها رایگان هستند ،

اما همه آنها در مبارزه با غم مثر هستند.

شما چیزهای بیشتری برای کشف در زندگی دارید و به جای تمرکز بر مقصد ، از این روند لذت ببرید. از لحظات کوچکی در زندگی خود لذت ببرید که شما را به سمت تجربه های بزرگتر و بهتر سوق می دهد.

همه چیزهای ساده ای که در زندگی شما اتفاق می افتد می تواند شما را از نگرانی های شما رها کند.

با یک مشاور صحبت کنید

اگر بی دلیل ناراحت هستید ، به دنبال حمایت باشید و بلافاصله با یک مشاور صحبت کنید. با احساسات قریب به اتفاق خود را ناراحت نکنید ، و یک درمانگر می تواند به شما در مقابله با آنها کمک کند.

گفتگو درمانی یا درمان رفتاری شناختی به اثبات رسیده است که می تواند به افسردگی و ناراحتی کمک کند.

اگر می خواهید احساس بهتری داشته باشید و از افسردگی جلوگیری کنید ، بلافاصله با یک مشاور در مرکز مشاوره کنتاکی صحبت کنید. برای مشاوره آنلاین می توانید در خدمات مستقیم KCC

قرار ملاقات بگذارید. حالا غمگین نباشید و دلیل ناراحتی خود را بدانید.

توسط
تومان